پیش بسوی 1404

این وبلاگ جهت جمع آوری پیشرفت های علمی کشور عزیزمان ایران اسلامی راه اندازی شده است

پیش بسوی 1404

این وبلاگ جهت جمع آوری پیشرفت های علمی کشور عزیزمان ایران اسلامی راه اندازی شده است

پیشرفت علمی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تونل توحید، بزرگترین تونل هوشمند خاورمیانه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با بکارگیری 10 سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک، «تونل توحید» به یکی از بزرگترین تونل‌های هوشمند خاورمیانه تبدیل می‌شود.....

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: با توجه به برآورد حجم ترافیک عبوری از تونل توحید، اتخاذ تدابیر ویژه‌ای در جهت مدیریت و نظارت بر ترافیک این تونل از اهمیت بالایی برخوردار است. 
هاشمی افزود: طبق استانداردهای روز دنیا برای تونل‌های با طول بیش از یک کیلومتر، طیف وسیعی از سیستم‌های هوشمند طراحی می‌شود و برای تونل توحید به عنوان یکی از بزرگترین و در عین حال پر ترافیک ترین تونل‌های خاورمیانه، طیف وسیعی از تأسیسات و تجهیزات ترافیکی هوشمند در نظر گرفته شده است. 
وی با تاکید بر پیش‌بینی اتاق کنترل ترافیک محلی در تونل توحید، خاطر نشان کرد: این تونل به آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا که در نوع خود از مجهزترین سیستم های مدیریت ترافیک در سطح جهان محسوب می‌شود، ‌تجهیز شده است. 
معاون شهردار تهران تصریح کرد: سیستم کنترل روشنایی تونل به منظور کنترل هوشمند سطح نور در تونل توحید طراحی شده که میزان روشنایی داخل تونل را بر اساس پخش لحظه‌ای شدت نور و متناسب با نور داخل و خارج تونل تنظیم می‌کند. 
تشکری هاشمی اضافه کرد: سیستم هوشمند تهویه تونل به گونه‌ای طراحی شده تا آثار کیفیت هوای محیط خارج از تونل بر محیط داخل تونل با توجه به تفاوت‌های دو محیط را به حداقل برساند و شامل زیر سیستم‌های سنجش سرعت حرکت هوا و3 نوع شناسگر مونو اکسید کربن، اکسید نیتروژن و برد دید محیطی و نیز حسگر جریان هوا است. 
وی گفت: سیستم تلفن اضطراری (SOS) " به منظور اطلاع‌رسانی سریع رویدادهای احتمالی به فاصله هر 200 متر یک دستگاه تلفن اضطراری و در فضای بیرونی در مجاورت هر یک از ورودی‌ها نیز یک دستگاه تلفن نصب می‌شوند که از طریق علائم مشخص شده‌اند و از قابلیت ارتباط دو سویه برخوردارند. 
معاون شهردار تهران اظهار کرد: سیستم نظارت تصویری CCTV با هدف ایجاد پوشش کامل نظارت تصویری از طریق دوربین‌های دیجیتال در داخل تونل در فواصل 150 متری و نیز در مسیرهای ورودی و خروجی آن مستقر شده‌اند. 
تشکری هاشمی افزود : سیستم خودکار تشخیص سوانح AIS از الگوریتم‌های پردازش تصویری برای استخراج اطلاعات از تصاویر دوربین‌های نظارت تصویر استاندارد برخوردار است و ضمن تشخیص تصویری و خودکار تصادفات، خودروهای با حجم بار غیر مجاز را هم شناسایی می‌کنند. 
وی خاطر نشان کرد: سیستم اطلاع‌رسانی و هشدار تونل رانندگان را از وضعیت لحظه‌ای تونل یا وقوع تصادفات احتمالی آگاه می‌کند و شامل سیستم کنترل خط عبوری، چراغ‌های راهنمایی و هشدار، تابلوهای متغیر خبری، تابلوهای متغیر اعلام سرعت مجاز و تابلوهای اطلاع‌رسانی خروجی‌های اضطراری است. 
معاون شهردار تهران تصریح کرد: سیستم کنترل و تشخیص ارتفاع غیر مجاز (OHD) در فاصله 350 متر مانده به ورودی هر یک از تونل‌ها نصب شده و ارتفاع خودروهای عبوری را اندازه‌گیری می‌کنند و به محض عبور خودروی با ارتفاع بیش از حد مجاز چراغ راهنمایی هشدار به رنگ قرمز روشن شدن و از ورود خودروی مربوطه به داخل تونل جلوگیری می‌شود. 
تشکری هاشمی اضافه کرد: سیستم تشخیص ترافیک تونل به منظور اندازه‌گیری عوامل ترافیکی در ورودی‌های تونل از جمله طول صف، سرعت و تعداد خودروهای عبوری راه‌اندازی شده است. 
وی گفت: سیستم تشخیص حریق تونل نیز از طریق حسگرهای با قابلیت تشخیص و واکنش‌فوری به گرمای بیش از حد و تشعشع‌های ناشی از منبع حریق مقابله می‌کند. 

معاون شهردار تهران اعلام کرد: سیستم اطلاع‌رسانی صوتی تونل (PAS) در زمانی به کار می‌رود که علاوه بر فعالیت سیستم‌های خودکار و اطلاع‌رسانی از طریق علائم و تابلوها، ارتباط مستقیم با افراد حاضر در تونل مورد نیاز باشد و به همین منظور آمپلی‌فایر‌ها و بلندگوهای ویژه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی صوتی در داخل تونل به کار گرفته شده است. 
تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: بکارگیری سیستم‌های پیشرفته مدیریت ترافیک در تونل هوشمند توحید نشان‌دهنده استفاده مدیریت شهری پایتخت از جدیدترین فن‌آوری‌های روز جهانی در جهت آسایش و رفاه شهروندان و نیز نشانگر توان و تخصص کارشناسان و متخصصان داخلی است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد